En vacker dikt! (raggningstips)

Om ni gillar någon men kanske inte riktigt vågar säga det, är dikter det bästa knepet.
En vacker dikt som alltid funkar (obs! Vi har inte gjort den själv) är denna:
 
Dikt 1:

Rosor är röda, violer är blå
Jag är singel, vad väntar du på?

Kommentar: Det är en dikt som går rakt på sak. Den är ärlig men samtidigt väldigt vacker då den tar upp blommor. Man kan riktigt se den där röda rosen, inte sant?
Betyg:+++ av ++++

Dikt 2 (skriven av oss)

Jag gillar dig, gillar du mig?
När jag ser på dig, flammar min kinder
Jag älskar dig, älskar du mig?
Blicken du ibland ger mig är underbar, så säg mig ska vi bli ett par?

Kommentar: Denna dikt är skriven av oss. Vi tycker den är oerhört vacker och rörande.
Betyg: +++++ av +++++

Dikt 3 (skriven av oss)

När du passerar mig i korridoren, får jag kalla kårar längs ena ådren
Att se dig i matsalen är det bästa som finns, att se dig ta smöret får mig att tappa brödet
När jag ser ditt vackra, blonda hår är det nästan så jag fäller en tår
Du är så vacker, så vacker, vad ska jag göra för att du ska bli min?

Kommentar: Underbar!
Betyg: +++++av +++++

VAD TYCKER NI OM DIKTERNA? KOMMENTERA!



Kommentarer
Postat av: Anonym

rosor är röda violer är blå bloggen är skit och ni äcklar mig så

2008-02-10 @ 15:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0